onsdag 21 januari 2015

Böcker: iBooks

Digitala böcker på en blogg som denna kanske kan verka anmärkningsvärt. Hur det än är med den saken kunde jag inte låta bli att intressera mig för en ny app som följde med en uppdatering på min iphone. Nämligen iBooks. Jag är på intet sätt ett teknikfreak, men inte helt hopplös heller. Jag kan inte tänka mig att jag skulle föredra att läsa böcker digitalt framför att hålla i en fysisk bok med all charm som ryms i det. Att förkasta något utan att pröva vore dock fel. Som stressad småbarnsfar kan det finnas fördelar i att ta en sida eller två när man får en halvminut över.

Efter att ha bläddrat runt lite finner jag en topplista för gratisböcker. Den verkar rymma mycket trams, men en och annan godbit dyker upp. Slutligen landar jag på Sun Tzus antika verk Art of War. Det är visserligen en engelsk översättning, men jag beslutar mig för att detta får bli referensboken för digital läsning. Vad jag tycker om boken, samt om iBooks är något att ha får jag återkomma med efter att ha läst boken. Jag hoppas att du kan finna något läsvärt, och skulle du inte ha en iphone så finns det säkert bra alternativ på android, surfplatta eller PC. Trevlig läsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar