tisdag 10 november 2015

Produkter: Ta hand om dig i höst

Hösten har nu etablerat sig på allvar i Sverige och med tilltagande regn, rusk och kyla kan huden ta lite mer stryk och torka ut mer än annars. Som tur är finns det bot. Och varför inte passa på att göra det bästa av situationen och få lite njutning på köpet med lite tid investerat i produkterna man införskaffar. Nedan följer några tips som inspiration.
 
 

 
L'Occitane
Cade schampoo for body and hair
En duschcreme, som även kan användas till håret, innehållande sheasmör. Doften är L'Occitanes Cade, med toppnoter av enbär, men där jag inte kan sluta dra associationer till mina skoblock, det vill säga rött cederträ.
 
 
 
Clubman
Country club schampoo
Ett schampo från anrika Clubman med en flaska som nästan bara på grund av utseendet är värd att ha i badrumshyllan. Skämt åsido, flaskan är stor och rymmer relativt mycket shampo sett till kostnaden.
 
 
 
Recipe for men
Super smooth body cream
En mjukgörande och fet lotion med fräsch doft av guarana och grapefrukt. Doften uppskattades även av min
sambo som tyvärr lånar av mig lite då och då. Aloe vera är tillsatt för att verka lugnande på huden.
 
 
 
Kiehl's
Facial fuel moisturizer
En trevlig ansiktskräm från Kiehl's med avsikt att även reducera rynkor. Det senare lämnare jag utan kommentar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar