torsdag 4 februari 2016

Parfym: Burberry London

Vi är fortfarande i de kalla månaderna och jag tycker att man kan ha just årstiden i bakhuvudet när man väljer parfym. Om sommar signalerar lätt och fräscht kan man under vintern passa på att välja något med lite större tyngd. Sen kan en sommarparfym lätt försvinna i vårt rådande kalla väder. Så vad skulle kunna passa in en kall vinterdag eller blåsig höstdag? Personligen går mina tankar åt läder- och tobakshållet. Och som av en händelse är det just det som återfinns Burberry London!








London for Men, som är det fullständiga namnet, är en eau de toilette av Antoine Maisondieu som släpptes 2006. När jag tänker på doften tänker jag på lavendel, kanel, läder och tobak. Läs om alla noter på Fragrantica. Den här doften är ganska kraftig och mustig och jag kan erkänna att jag inte vill bära denna varje dag genom de kallare månaderna, men jag är också ganska varierande med dofter. Den är dock ett trevligt komplement. Jag har fått komplimanger för den efter en hel arbetsdag så på mig är hållbarheten helt klart tillfredsställande, även om jag har hört vissa som tycker annorlunda. Projektionen, med två spray, finner jag också fullgod.




Vad som återstår är då priset. Det lägsta priset enligt Prisjakt.nu är idag, 2016-02-04, 339 kr, och det är 100 ml. Alltså, London for Men är billig. Min flaska var både mindre och billigare och det här är i mitt tycke en prisvärd parfym. Nästan så billig att man kan blindköpa den. Skämt åsido, för att vara tydlig och alltid hålla samma linje så kommer jag alltid rekommendera att testa en doft innan man köper en hel flaska. Den här parfymen finns dessutom nästan överallt, så kör ett spray på handleden i närmaste skönhetsbutik och se hur den utvecklar sig på huden. Min bedömning är utifrån doft, varaktighet, projektion och pris och då alla punkter är tillfredsställande är detta en parfym att testa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar